Het is een bekend verhaal. Heb je online precies gevonden wat je zoekt, en vervolgens loopt door de
bezorging alles in de soep. Het pakketje is kwijt, vertraagd of onjuist geleverd. Als vervoerder en
deskundige in de markt kunnen wij de ontvangers tips geven om problemen met de pakketbezorger
te verminderen. Dit vereist een combinatie van voorbereiding, duidelijke communicatie en
proactieve stappen. Hier zijn enkele tips om problemen te verminderen en een soepele bezorging te
bevorderen:

  1. Geef duidelijke bezorginstructies:
    Zorg ervoor dat het afleveradres volledig en correct is ingevuld. Ook een correcte
    postcode is ontzettend belangrijk, omdat de meeste automatische sorteercentra de
    pakketten sorteren op basis van de postcode.

    Voeg eventueel extra aanwijzingen toe, zoals een intercomnummer, specifieke
    locatie voor het achterlaten van het pakket of een telefoonnummer.
  2. Beschikbaarheid tijdens bezorging:
    Probeer ervoor te zorgen dat er iemand thuis is op het moment van de verwachte
    bezorging. Bij veel bezorgdiensten kan het tijdvak tussentijds veranderen door
    onvoorziene omstandigheden of is het ook mogelijk dat de bezorger buiten de
    verwachte levertijdvakken komt. Houd hier rekening mee en bestel uw producten
    tijdig.

    Overweeg het gebruik van bezorgopties zoals levering op een ander adres
    (bijvoorbeeld op je werk) of ophalen bij een afhaalpunt. Bij de meeste werkgevers zal
    het geen probleem zijn om de privé parcels te adresseren aan het werkadres.
    hiermee heeft u geen omweg naar een pakketpunt maar kunt u het meteen mee
    naar huis nemen na uw werk.
  3. Informatie over afwezigheid:
    Als je weet dat je niet thuis zult zijn, communiceer dit dan met de bezorger. Veel
    bezorgdiensten bieden mogelijkheden voor het plannen van bezorgtijden of het
    wijzigen van de bezorglocatie. Het is ook mogelijk om een briefje op de deur te
    plakken om hiermee te communiceren met je pakketbezorger.
  4. Veilige bezorgplek:
    Als je niet thuis bent, geef dan duidelijke instructies over een veilige plaats waar de
    bezorger het pakket kan achterlaten. Dit kan ook door middel van een briefje op de
    deur, of tegenwoordig via de intercom, Ring-deurbel of andere videodeurbellen.

    Overweeg het gebruik van pakketkluizen of bezorgboxen als die beschikbaar zijn in
    jouw omgeving.
  5. Tracking en notificaties:
    Houd de trackinginformatie van je pakket in de gaten. Veel bezorgdiensten bieden
    realtime trackinginformatie.

Stel notificaties in, zodat je op de hoogte wordt gehouden van de status van je
bezorging.

  1. Alternatieve bezorgopties:
    Controleer of de bezorger de mogelijkheid biedt om het pakket af te leveren bij een
    buurman, een afhaalpunt of een ander adres waar iemand aanwezig is.
  2. Open communicatie:
    Als er specifieke behoeften of beperkingen zijn met betrekking tot de bezorging,
    neem dan eerst contact op met de afzender. Die heeft dan nog de mogelijkheid om
    te kiezen voor een specifieke vervoerder, of kan uw speciale wensen als notitie
    toevoegen bij de transportboeking. Als uw parcel al onderweg is, of door de bezorger
    al een bezorgpoging is gedaan, kunt u altijd contact op nemen met de vervoerder.
  3. Zorg voor een veilige en toegankelijke locatie:
    Zorg ervoor dat je eigendom een veilige en gemakkelijk toegankelijke locatie heeft
    voor de bezorger om het pakket af te leveren. Denk hierbij aan een loslopende hond
    of bouwwerkzaamheden.

Bij alle pakketverzendingen zijn er altijd drie partijen: de afzender, de vervoerder en de ontvanger.
Alle drie spelen een belangrijke rol om de bezorging te laten slagen. Door deze tips in overweging te
nemen, kun je de kans op problemen met de pakketbezorging aanzienlijk verminderen en een
soepele bezorgervaring bevorderen. DoesParcel staat als vervoerder altijd voor u klaar, met alle
mogelijkheden van open communicatie, het doorgeven van extra instructies of het vooraf
informeren van een aflevertijdvak.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *